חקירה במשטרה מחייבת עורך דין פלילי

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.

חקירה במשטרה מתנהלת ביוזמת המשטרה או בעקבות תלונה שהוגשה, על ביצוע עבירה. מטרת היחידה החוקרת הינה לבדוק את התלונה ובמקביל לבחון מכלול נתונים ואינפורמציה שנמסרה בד בבד עם הגשת התלונה. תפקידה של המשטרה לבדוק אם יש ממש בהגשת התלונה מטעם המתלונן ותפקידה לאסוף חומרי חקירה שיש בהם בכדי להצביע אם בוצעה עבירה פלילית או לא. אותם חומרי חקירה הם חלק מהראיות שישמשו בסיס להגשת כתב אישום כנגד החשוד. יצוין, כי חובתה של המשטרה לחקור מותנית בקיומו של חשד סביר לביצוע עבירה ולפיכך המשטרה אינה חייבת לחקור תלונות סרק.

חקירה במשטרה מחייבת עורך דין פלילישלב חקירה במשטרה מחייב עורך דין פלילי שכן על יסוד חקירת המשטרה יקבע אם יוגש כתב אישום כנגד מי שחשוד בביצוע עבירה פלילית.

חלק רב של כתבי אישום מבוסס על הודאות חשודים שמוסרים גרסה ומסבכים את עצמם בביצוע העבירה עליה הם נחקרים, או בעבירה נלווית אחרת ולכן מפגש עם עורך דין פלילי חשוב מאוד, בטרם תימסר גרסה כלשהי ע"י החשוד.
לרוב היחידה החוקרת במשטרה  מנסה לדחוק את החשוד לפינה ולחלוב ממנו הודאה בביצוע עבירה עליה הוא נחקר. זו הסיבה שהאינטרס של היחידה החוקרת לעכב לפעמים מפגש של עורך דין חשוד, במיוחד כאשר מדובר בעבירות חמורות. נראה כי מפגש של חשוד עם עו"ד לפני שמסר גרסתו וענה על שאלות החוקר כמחבל בחקירה וביכולתו של החוקר להוציא מהנחקר הודאה שתפליל אותו. על כן החשיבות בשכירת שירותי עו"ד פלילי לצורך ייעוץ וליווי מקצועי בהם יקבל החשוד הסבר והדרכה לגבי זכויותיו המוקנות לו ע"פ החוק.
לעיתים תפעל היחידה החוקרת בתרגילי חקירה שונים ובייחוד אצל חשודים ללא עבר פלילי וזוהי חקירתם הראשונה, מאחר ואלו אינם מודעים להליך הפלילי המתנהל ושיטות החקירה השונות בהם נוקטת המשטרה.
החשיבות בבחירת עו"ד פלילי קודם לחקירה ובכל שלב בחקירה מעוגן בחוק ( למעט חריגים ) וה"משחק" הוא השפעה על תודעת החשוד בכדי לגרום לחשוד לאבד בטחונו, לדבר ולשתף פעולה ובכך לסבך עצמו.

חשוב לזכור כי תפקידו של נחקר בחקירה במשטרה הוא לגונן על עצמו ולא להפליל את עצמו ותפקידו של עו"ד פלילי להבהיר זאת.

הכנת החשוד לחקירה במשטרה על ידי עו"ד פלילי מיומן ובעל ניסיון הינה קריטית, מאחר ובמפגש זה יעביר עו"ד מנוסה אינפורמציה אודות הליך החקירה, התנהלותה, זכויותיו של החשוד והכרת הסיטואציה בטרם ייחקר ובכך יחזק את ביטחונו העצמי של הנחקר כך שלא ירגיש חשש וחוסר וודאות שיש בהם כדי להשליך על תוצאות החקירה.
במסגרת חקירת המשטרה ובמסגרת פעולות החקירה נוקטת המשטרה בביצוע פעולות שונות להפללת החשוד , דוגמת הכנסת מדובב לתא המעצר או עריכת "מפגש אקראי" בינו לחשוד בזמן המתנה לחקירה למשל, עימות בין המתלונן לחשוד, פעולות שיש בהם בכדי להגיע לחקר האמת ולקשור את החשוד בצורה כזו או אחרת לחשד המיוחס לו.

חשיבות הייצוג ע"י עורך דין פלילי לאחר סיומה של חקירה במשטרה

לאחר סיום חקירה בעניינו של חשוד ובאם שוחרר ממעצר, טעות נפוצה ושכיחה של החשוד היא שלא להתעניין יותר בתיק. עו"ד פלילי בקיא ואחראי יסביר לחשוד את אשר צפוי לו בהמשך ובהנחה שהלקוח מעוניין בהמשך הייצוג אמור עורך דינו הפלילי לפנות למשטרה האחראית על חקירת התיק ולבדוק גורל התיק והעתיד לקרות בו.

עצם העובדה שהלקוח מיוצג במסגרת הליך זה תיתן יתרון בכך שהעורך דין ינהל הליך זה של בקשה לסגירת התיק ו/או קיומו של הליך שימוע לפי סעיף 60 (א'), בו לחשוד קיימת הזכות למנות טעמים משפטיים מדוע להימנע מהגשת כתב אישום כנגדו.

משרד עורכי דין פלילי יפעת כהן הינו משרד עורכי דין הבקיא בתחום הפלילי, בעל ניסיון עשיר והצלחות רבות בליווי חשוד לחקירה במשטרה, הדרכתו, שחרורו וייצוגו. שכירת שירותיו של עורך דין פלילי בקריות וחיפה במסגרת הליך חקירה במשטרה הינו קריטי שכן יש לו השלכה ישירה להמשך ההליך הפלילי.

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

עורכת דין פלילי - יפעת כהן

בעלים ומנהלת במשרד עורכי הדין יפעת כהן.
1
היי. איך אוכל לעזור לכם? (מענה אנושי)